Każdego tygodnia ilość nowych fotografii, grafik czy plików video w agencjach microstock wzrasta średnio o 50-60 tysięcy. Odszukanie pliku, który będzie spełniał nasze wymagania wcale nie jest takim łatwym zadaniem. Dodatkowo musimy mieć na uwadze, że wyszukiwarki w poszczególnych agencjach microstock bardzo różnią się od siebie. Szczegółowy algorytm dopasowywania fotografii do zapytań w wyszukiwarce jest znany jedynie osobom prowadzącym daną agencję. Jednak kilka faktów jest znanych:
- Wyszukiwarka Shutterstock promuje zdjęcia najnowsze. Pomimo wybrania kryterium „Most Popular”, pliki nowsze mają znacznie większą”siłę” w wynikach aniżeli pliki starsze.
- Domyślnie wyszukiwarka iStockphoto promuje pliki swoich fotografów ekskluzywnych. Dotyczy to głównie kryterium wyszukiwania „Best Match”.
- Fotolia często tasuje wyniki w swojej wyszukiwarce. Na przykład efekt wyszukiwania dla słowa „wedding” może być różny w przeciągu kilku dni.
Bardzo istotną rzeczą jest aby podczas wyszukiwania zdjęć stosować jak największą ilość słów kluczowych. Im lepiej sprecyzujemy poszukiwane zdjęcie, tym dokładniejsze wyniki uzyskamy.
- Należy używać terminów AND, OR lub NOT pomiędzy wyrazami
- Forma mnoga rzeczowników da takie same wyniki jak forma pojedyncza. Większość banków zdjęć nie przyjmuje słów kluczowych w liczbie mnogiej.
- Używaj znaku cudzysłowia („) w celu wyszukiwania całych zwrotów, np. „nordic walking”.
- Każda wyszukiwarka posiada zaawansowane opcje wyboru kryteriów. Dzięki temu możemy zawęzić wyszukiwanie pliku do danej kategorii, orientacji, czasu dodania, ilości pobrań, dominującego koloru itp.
- Wprowadzając numer zdjęcia do pola wyszukiwania błyskawicznie zostaniemy przeniesieni do danej fotografii.
0 komentarzy