Zaznacz stronę

Jak odszukać TO zdjęcie pośród milionów?

29 października 2008

Każdego tygodnia ilość nowych fotografii, grafik czy plików video w agencjach microstock wzrasta średnio o 50-60 tysięcy. Odszukanie pliku, który będzie spełniał nasze wymagania wcale nie jest takim łatwym zadaniem. Dodatkowo musimy mieć na uwadze, że wyszukiwarki w poszczególnych agencjach microstock bardzo różnią się od siebie. Szczegółowy algorytm dopasowywania fotografii do zapytań w wyszukiwarce jest znany jedynie osobom prowadzącym daną agencję. Jednak kilka faktów jest znanych:

  • Wyszukiwarka Shutterstock promuje zdjęcia najnowsze. Pomimo wybrania kryterium „Most Popular”, pliki nowsze mają znacznie większą”siłę” w wynikach aniżeli pliki starsze.
  • Domyślnie wyszukiwarka iStockphoto promuje pliki swoich fotografów ekskluzywnych. Dotyczy to głównie kryterium wyszukiwania „Best Match”.
  • Fotolia często tasuje wyniki w swojej wyszukiwarce. Na przykład efekt wyszukiwania dla słowa „wedding” może być różny w przeciągu kilku dni.


Bardzo istotną rzeczą jest aby podczas wyszukiwania zdjęć stosować jak największą ilość słów kluczowych. Im lepiej sprecyzujemy poszukiwane zdjęcie, tym dokładniejsze wyniki uzyskamy.

  • Należy używać terminów AND, OR lub NOT pomiędzy wyrazami
  • Forma mnoga rzeczowników da takie same wyniki jak forma pojedyncza. Większość banków zdjęć nie przyjmuje słów kluczowych w liczbie mnogiej.
  • Używaj znaku cudzysłowia („) w celu wyszukiwania całych zwrotów, np. „nordic walking”.
  • Każda wyszukiwarka posiada zaawansowane opcje wyboru kryteriów. Dzięki temu możemy zawęzić wyszukiwanie pliku do danej kategorii, orientacji, czasu dodania, ilości pobrań, dominującego koloru itp.
  • Wprowadzając numer zdjęcia do pola wyszukiwania błyskawicznie zostaniemy przeniesieni do danej fotografii.

Powiązane wpisy…

Mikołajkowa obniżka w Shutterstock

Mikołajkowa obniżka w Shutterstock

Shutterstock po raz kolejny w tym roku obniża ceny. Do 6 grudnia można robić zakupy po obniżonych o 25% cenach. Mamy z...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *